Frakt & Retur
PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
LEVERANSER
Leveranstiden är normalt mellan 4-7 vardagar. Detta påverkas av storlek på order, lagerplats och antal artiklar. För möbler är leveranstiden mellan 2-4 veckor.
Vi på Liveo minskar klimatpåverkan genom att större delen av vårt sortiment skickas direkt från våra leverantörer inom EU hem till dig. Inga onödiga mellanhänder i leveranskedjan ger en lite längre väntetid men en desto grönare inredning. Var med i vår vision mot en mer hållbar leveranskedja. Inga oväntade avgifter tillkommer.
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och hanteringsavgift.
ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka varan till oss. För att ångerrätten ska gälla ska varan sändas åter i originalkartong med emballage. Varan ska sändas till vårt lager i Sollentuna.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
RETURER
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
DEFEKTA VAROR
För att anmäla defekta varor mejla oss på hello@liveo.se. Anmälan måste ske inom 4 dagar från upphämtat gods, annars godtar inte transportbolaget anmälan. I mejlet till oss vill vi ha bifogat följande:
1. Foto på den yttre förpackningen (inkl. bubbelplast)
2. Foto av den öppnade lådan som visar de interna skydden
3. Foto på fraktbolagets etikett
4. Foto på den skadade produkten
PRIVAT POLICY
"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."
COOKIES
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Har du övriga frågor kontakta gärna oss på hello@liveo.se